dijous, 6 d’octubre del 2016

2. NOVES FORMES D'APRENDRE A L'ERA DIGITAL



Hola Família!
La setmana passada a la classe d’habilitats comunicatives vam estar parlant sobre l’educació i les noves maneres d’aprendre i ensenyar a l’era digital. Actualment, tenim al nostre abast una gran quantitat de recursos tecnològics, metodologies innovadores, etc. Totes aquestes noves tecnologies han arribat per instal·lar-se a les aules per ser una eina d’aprenentatge, on els alumnes puguin aprendre  d’una manera més dinàmica. Molts professors d’avui en dia encara els hi costa adaptar-se a les noves tecnologies i socialitzar-se amb elles per això molts no s’atreveixen a utilitzar-les en el seu dia a dia, per aquesta raó creiem que els mestres han de posar-se al dia amb aquestes i modernitzar-se.


Pel que fa a com ha de ser el professor del segle XXI la tasca principal del docent és educar als seus alumnes i la seva gestió ha d’estar centrada en educar i formar a l’alumnat. No tots els alumnes són iguals però l’important es que tots aconsegueixin aprendre el que el professor es proposa a principi de curs, potser uns ho aprendran abans i els altres després, però al final un professor/a ha d’intentar que la majoria ho aconsegueixi. A part d’això el rol del professor ha de ser dinàmic, empàtic i proper, és a dir que s’ha de posar a la pell de l’alumne per veure que li preocupa, d’aquesta manera guanyarà la seva confiança. A d’innovar noves maneres d’aprenentatge utilitzant les noves tecnologies que són els nous recursos d’aprenentatge de la societat. Ha de ser competent amb la feina que fa però sobretot ha de tindre un pensament crític. A part de tot això, un professor es aquell qui posa uns límits i unes normes, però al mateix temps ha tenir un caràcter proper amb els alumnes, per tal de deixar al professor com a una persona a la que cal obeir i respectar, però amb la que també si pot dialogar. El professor/a ha de ser una persona que compleixi unes funcions bàsiques que serien les següents: Entendre i saber utilitzar el funcionament de l'aprenentatge, que ajudaria molt als grups d'alumnes. Això donaria certa dinàmica i experiència al subjecte cara a les classes. En segon lloc, aquest tindria que dominar els continguts, també cal destacar que hauria de tindre  una certa destresa vocal i representativa, que pogués tenir certes habilitats i competències alhora de comunicar-se ajudaria a que aquest parlés amb fluïdesa i ajudés molt als alumnes, sabent que es pot expressar amb plena perfecció. Que sàpigues treballar en equip. I que formés part d'una institució educativa ajudaria molt en la seva experiència de cara al món acadèmic.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada